BCAA, katero razmerje leucin-isoleucin-valin je najboljše zame

0 Komentarji

Tisti, ki se že dalj časa aktivno ukvarjate s športom ali z oblikovanjem telesa, vam uganka, katero razmerje leucin-isoleucin-valin izbrati, ne predstavlja nobenega izziva. S tem vprašanjem pa se sigurno srečajo začetniki, ki bi svojemu telesu pomagali pri hitrejšemu in učinkovitejšemu okrevanju po aktivnostih.

BCAA ?

BCAA (iz. angl.: Branched-chain amino acids) ali razvejane aminokisline so aminokisline, ki pripomorejo k boljšemu delovanju in rasti mišic. Hkrati pa pripomorejo tudi k uravnavanju energije in zmanjševanja občutka utrujenosti po aktivnosti. Ko se odločite za jemanje BCAA, je seveda pomembno vedeti, katere aminokisline izbrati, v katerem razmerju, kdaj (prej ali po aktivnosti) in seveda koliko.

BCAA je kratica za 3 aminokisline z razvejano strans​ko verigo: L-leucin, L-izolevcin in L-valin. Kombinacija omenjenih aminokislin sestavlja približno 30% skeletnih mišic in igra pomembno vlogo pri sintezi beljakovin. BCAA namreč spodbujajo izločanje anabolnih hormonov. Hkrati pa zmanjšujejo katabolizem mišic (razgradnja mišič) in pripomorejo k hitrejši regeneraciji. Ko se zaloge glikogena v jetrih med aktivnostjo in mišicah porabijo, BCAA predstavljajo vir energije za telo, in tako ne pride do razgradnje lastnih proteinov. Padec ravni BCAA se odraža kot utrujenost in razgradnja mišične mase. Leucin, isoleucin in valin so esencialne aminokisline, kar pomeni, da jih človeško telo ne more samo proizvesti, zato ga mora prejemati s hrano.

Prednosti in lastnosti posameznih BCAA:

  • Leucin: med vadbo preprečuje razpadanje mišic oz. pomaga vzdrževati mišično maso. Prav tako pomaga pri hitrem okrevanju ob poškodbah.
  • Isoleucin: pomaga ohranjati raven dušika v telesu. Znižana raven i
    ​s
    olevcina bo povzročila utrujenost in pomanjkanje  vzdržljivosti.
  • Valin: pomaga pri izgradnji novega mišičnega tkiva in povečevanju mi
    ​š
    ične moči.

BCAA prehrambeni dodatki kompenzirajo beljakovinske potrebe telesa, ki se pojavljajo pri aktivnosti. Razmerje BCAA se nanaša na razmerje vsebnosti leucina-isoleucina-valina v prehrambenem dodatku. Poglejmo si, torej katero razmerje leucin-isoleucin-valin izbrati, za doseganje željenih rezultatov:

BCAA razmerje 2:1:1

  • to razmerje vsebuje 50% leucina, 25% isoleucin in 25% valina. Jemanje takega dodatka pred treningom pripomore v večji vzdržljivosti, hitri regeneraciji in zmanjšani utrujenosti. To razmerje priporočamo vsem tistim, ki po aktivnosti čutijo utrujenost..

BCAA razmerje 4:1:1

  • to razmerje vsebuje 66% leucina, 17% isoleucina in 17% valina. od vseh treh aminokislin leucin najbolje sintetizira beljakovine v mišicah. To razmerje je idealno za po dolgotrajnem ali intenzivnem treningu, za višanje sinteze beljakovin (gradnjo mišic) in obnovo poškodovanih tkiv. Priporočamo ga vsem, ki po aktivnosti čutijo močno utrujenost, ki lahko traja več dni, poleg tega čutijo tudi bolečine v mišicah.

BCAA razmerje 6:1:1

  • to razmerje vsebuje 75% leucina, 12,5% isoleucina in 12,5% valina. Te BCAA vsebujejo največjo količino leucina. Leucin je aminokislina, ki veča gradnjo mišic. Priporočamo ga vsem tistim, ki poleg zmanjšanja utrujenosti želijo tudi pridobiti na mišični masi.

Aminokisline MuscleSport v vseh razmerjih dobite tukaj

---

Reference:

https://www.myfitfuel.in/mffblog/best-bcaa-ratio/

http://www.jimstoppani.com/home/articles/best-bcaa-ratio?preview

https://www.kulinarika.net/zdravje/gibanje-in-sportna-prehrana/229/detajlno-o-aminokislinah-z-razvejano-verigo-ali-bcaa/

https://sl.wikipedia.org/wiki/Aminokisline_in_proteini_v_prehrani_in_prehranskih_dopolnilih#BCAA

https://sl.wikipedia.org/wiki/Levcin

https://sl.wikipedia.org/wiki/Valin


Komentarji


Napiši komentar

Ime


elektronska pošta


Komentar Opozorilo: HTML koda se ne prevede!

Vnesi kodo zapisano spodaj: